Monday, June 21, 2010

DURIAN

Last weekend masa outing ada nampak banyak durian yang dijual ditepi -tepi jalan. Mungkin musim durian dah bermula.

Dulu masa kecik-kecik boleh makan banyak durian dan tak ada masalah. Tapi sekarang ni, kalau makan durian cam ada banyak masalah. Hairankan sebab durian ada banyak khasiat. Sepatutnya tak mendatangkan masalah kan.

Ada 2 kemungkinan yang boleh saya fikir, pertamanya mungkin durian sekarang banyak menerima “suntikan” hehehe..untuk lebih sedap, untuk lebih besar atau untuk cepat dapat hasil...

Keduanya mungkin faktor usia saya yang dah meningkat hehehe...organ-organ dalaman banyak yang tak dapat berfungsi dengan baik.Sekarang kalau nak makan durian pun dalam 2 atau 3 ulas je. Kalau makan lebih daripada tu maka sendiri mau ingat.

Apa2 pun yang pasti durian memang sedap hehehe.

No comments:

Post a Comment